tirsdag den 10. januar 2012

Sund tomatsuppe

Kan en tomatsuppe være andet end sund? I den her skulle der ihvertfald ikke være noget at få dårlig samvittighed over.. :)

Jeg er blevet godt og grundig forkølet, derfor (og pga. de 3 halvbløde tomater, jeg havde liggende) tænkte jeg, at en god varm tomatsuppe lige måtte være sagen.
Nem og billig aftensmad siger jeg bare!

Denne potion er til ca 2 personer.
Ingredienser: 1 dåse tomatpurré, 1 hakket rødløg, 2 hakkede fed hvidløg, 3 friske tomer, 1 dåse hakkede tomater, bouillonterning + vand

1.   Brænd tomatpurréen af i en gryde
2.   Tilsæt løg, hvidløg og friske tomater
3.   Lad simre i 5 minutter
4.   Tilsæt hakkede dåsetomater + bouillon efter smag/tykkelse
5.   Lad koge i ca 30 minutter
6.   Blend suppen og servér
 
 

Jeg spiste pitabrød (i mangel på andet) til suppen. Den kan evt. også serveres med suppehorn, pasta osv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar